ALIŞVERİŞ SİTELERİNİN İNDİRİM HİLELERİ NASIL ANLAŞILIR?
Son yıllarda giderek artan internet alışverişi Pandemi döneminde insanların evlerde kalmasıyla iyice arttı. Öyle ki günlük market alışverişleri bile internet üzerinden yapılmaya başlandı.
Hal böyle olunca alışveriş siteleri de büyük bir "indirim" ve "kampanya" rekabeti içerisine girdi.
İNDİRİM Mİ BİNDİRİM Mİ?
Artan talep karşısında Alışveriş siteleri için başka bir rekabet alanı daha vardı ki o da reklam verme..
Özellikle "Çılgın Cuma" gibi alışveriş günleri için siteler reklam vermek için adete birbiriyle yarışıyor.
Herbiri Reklamlar da en büyük indirimin kendinde olduğunu belirtsede işler her zaman göz alıcı reklam görsellerinde olduğu gibi olmuyor.
Geçtiğimiz haftalarda "Çılgın Cuma" alışverişlerinde bulunan pek çok tüketici, ürünleri aldıkları fiyatlarının, indirim günlerinden önceki fiyatlara aynı olduğunu belirtip şikayette bulunmuştu.
GERÇEKTEN İNDİRİM OLUP OLMADIĞI NERDEN ANLAŞILIR?
Pazar hacmi büyük olunca cambazlıklar da büyük oluyor. Örneğin 200 lira değerindeki bir ürünü 400 liradan satışa çıkarıp, sözde %40 indirimle 240 liradan gösterir.
Bu oyunu önceden anlayabilmek için ise; ürünün resmi marka web sitesi üzerinden fiyatına bakmak, eğer web sitesi mevcut ya da erişilebilir değilse de gerçek bir mağazadan aynı ürünün fiyat listesine bakarak gerçek satış fiyatını üretebilir ve bu şekilde yalan indirim oyunlarına gelmemiş olursunuz.
Umarım sizler faydalı bir yazı olmuştur.
Yorumlar
Yorum Gönder